Ana içeriğe atla

SÜRDÜRÜLEBİLİR SATIŞ ADIMLARI

 

Verdiğiniz hizmetin, ürettiğiniz ürünün ihtiyaç sahibi müşterilerinizdir. Müşterileriniz 

olmazsa ürününüzün ve hizmetinizin bir karşılığı olmaz. Şirketlerin kuruluş amacı kar elde etmektir. Müşterilerinizin sadakati kar elde etmenizin temel dayanağıdır. Şirketler olarak varoluş sebebimiz müşteriler ise ‘’Müşteri Kraldır’’ benzetmesi yerinde olacaktır. Müşterileriniz bu benzetmenin karşılığı olan ben ne dersem o olur yaklaşımını hiçbir zaman sergilemezler. Müşterileriniz; yönlendirilmek, yaşadığı problemlerinde çözüme yönelik olunmasını, bilgilenme ihtiyacının karşılanmasını, satın aldığı ürünlerin imajını güçlendirmesini, en önemlisi de; firmanıza ve ürününüze güvenerek sürdürülebilir ticaret anlayışının geliştirilmesini bekler. Bu beklentiden hareketle satışta başarı için odağınız müşterileriniz olmalıdır. Satış stratejilerinizi belirlemeden önce istenilen sonuca ulaşabileniz için başlangıçta atacağınız üç adım satış stratejilerinizin başarısı için sağlam temeller üzerine yaslanmasını sağlayacaktır.

Birinci adım da;

Hedef pazarınız, hedef ürün grubunuz, hedef müşteri grubunuz, rekabet ortamı, rakiplerinizin durumu ve müşteri analizleri ile başlar.

👉Müşterileriniz nasıl karar veriyor?

👉Müşterilerinizin satınalma potansiyeli nedir?

👉Yurtiçindehangi bölgeyi hedefliyorsun?

👉Yurtdışında hangi ülkeyi hedefliyorsunuz?

👉Satış kanalımızı nasıl oluşturacaksınız? (Distribütör, Bayi, Son Tüketici vb.)

👉Rakipleriniz pazarda nasıl hareket ediyor?

👉Rakiplerinizin müşterilerinizi üzerindeki etkileri neler?

👉Pazar hangi yönde gelişiyor ve değişiyor?

👉Hangi müşteri grubuna satış yapacaksınız?

👉Müşterilerinizin çevresel etkinliği neler?

👉Müşterilerimizin sektörel etkinliği nedir?

👉Müşterileriniz işinizi ne yönde geliştirebilir?

👉Bugünkü müşterimiz kim?

👉Gelecekteki müşterilerimiz kimler olacak?

👉Müşterilerinizin; kuvvetli yönleri, gelişim yönü ve riskler neler?

gibi sorulara anlamlı cevaplar bularak yol yürümeye başlamalısınız.

İkinci adım da;

Birimci adınızdaki veriler ışığında mevcut durumunuzun analizini yaparak; gerçekçi hedeflerle birlikte uygulanabilir iş planı hazırlanmalıdır. Hedeflerinizi ve uygulanabilir iş planı hazırlarken; geçmiş dönem gerçekleşme eğrilerinden, pazarın potansiyelinden, hedeflerinize ulaşmak için rakiplerinizden farkınızı ve en önemlisi de organizasyon gücünüzü dikkate almanız gerekecektir. Hedef olmadan gelişim ve değişim olmaz. Göç yolda dizilir mantığından uzaklaşarak ,tüm çalışanlar tarafından inanılan gerçekçi hedef ve tüm paydaşların katılımı ile hazırlanan uygulanabilir iş planınızı hazırlamanız ikinci adımınızda yapmanız gereken en öneli unsurdur.

Üçüncü adım da;

Üyelerin yetkinliklerine görev dağılımı yapılarak hedefle yönetim bilinci benimsetilmelidir.

Üyelerin yetkinliklerine göre konumlandırılmasının yanın da;

👉 Görevin Tanımı 

👉Görevin Sorumluluğu

👉Görevin Yetkileri

👉Görevin Yetkinliği


👉Görevin Performans Kriteri

👉Görevin Performans Dönemi

👉Görevin Amiri

Sürdürülebilir satış hedeflerinizi gerçekleştirmek için ;

 👉Kim?

 👉Nerede?

 👉Ne Zaman?

 👉Nasıl?

aksiyon alacak sorularının cevapları ile; görevlerin tanımlarını yapmak gerekir.

Yetkinliklere göre konumlandırma ve yetkilendirme üyelerin motivasyonunu arttırarak performans göstermelerini yağlayacaktır.

Sürdürülebilir satış yolculuğuna başladığınız ilk üç adından sonra doğru verilerle

doğru analizler yaparak başarılı olabilirsiniz.

Satış gerçekleşmesi ile müşteri motivasyonu arasında sıkı bir ilişki vardır. Motivasyon sağlanamaması durumunda itirazlar artar, şüpheler askıda kalır. İkna ile sağlanan motivasyon ilişkileri uzun süreli tutar.

Müşteri süründürülebilir ilişkide satın alacağı ürünün hizmet ve yararına odaklanır.

Gereksinimin açığa çıkarılması amacıyla sorgulama yapmalısınız.

Uzun süreli müşteri ilişkisinin temeli; müşterilerinizle Kazan-Kazan paydasında

birleşebilmenize bağlıdır. Kazan –Kazan paydasında öncelikle ;ihtiyaçları veya problemleri tanımlama , ihtiyaçları karşılamak veya problemlerin çözümü içim öneriler sunma, önerileri değerlendirme , karşılıklı değer ifade eden önerilerden optimumunu seçme ve sürecin sonuçlarını izlemek geribildirim vermek ve almak gerekir.

Sürdürülebilir satış için özetle ;

🔑Sürekli yeni müşteri ilavesi ile müşteri tabanınızı geliştirmelisiniz.

🔑Satışta seleksiyon (ayırt etme , derecelendirme) yöntemini kullanarak doğru

müşteriyi bulup hedef müşteri kitlenizi belirlemelisiniz.

🔑Müşterinizle süreklilik için iletişiminizi geliştirmelisiniz.

🔑Sattığınız ürün ve hizmeti geliştirmelisiniz

rakiplerinizden farkınız olmalı.

🔑Takımınıza birlik ruhunu aşılamalısınız.

🔑Mevcut müşterilerinize sahip çıkmalısınız, müşterilerinizde iş geliştirip değer satışa odaklanmalısınız.

🔑 Etkin bir saha çalışması yaparak , saha hakimiyetini sağlamalısınız.

🔑Donanımlı, gelişim yönü kuvvetli ,profesyonel bakış

açısına sahip satış ekibi kurmalısınız.

🔑Satış ekibinin ve tüm paydaşların uyum ve birlikteliğini

sağlamalısınız.

🔑Satış ekibi ve tüm paydaşların motivasyonu yüksek tutmalısınız.

🔑Gerçekçi hedef belirleyerek; hedef odağını sağlamalı ve hedef paralelinde ödüllendirme yapmalısınız.

🔑“Öğrenen organizasyon” kavramını geliştirmeli ve yaşatmalısınız.

Ve en önemlisi; müşterilerinizin sesine kulak verdiğiniz sürece sürdürülebilir

satışta başarılı olabilirsiniz.

Mutlu günler dilerim.

Saygılarımla.....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SATIŞ AKADEMİSİ EĞİTİMLERİ

  Günümüz rekabet şartlarında varlıklarını devam ettirmeye çalışan işletmeler için müşterileri ile iyi ilişkiler kurmaları ve müşterilerinde sürdürülebilir satışı gerçekleştirmeleri oldukça önemlidir. Müşteriler ile kurulacak gelişim yönlü ilişkiler iş performansını belirleyen bir unsur olarak görülmekte ve bu bağlamda; satış gücü yönetimi ve satıcı kritik önem taşımaktadır. Diğer bir ifadeyle işletmelerin satış gücünün önemli bir güç olarak algılaması ve satış gücü yönetimine daha fazla odaklanması gerekir.   SATIŞ AKADEMİSİ EĞİTİMLER İ  1.   Takım Çalışması Nedir? Ne Değildir? 👉Ortak bir hedefe ulaşmak için çalışanların bir arada çalışması gerektiği, kendi yetenek ve bilgi birikimlerini birleştirerek, ekipteki diğer kişilerle işbirliği yapmasını sağlar. Etkin bir iletişim, rol paylaşımı ve koordinasyon sağlamak. 2.      Yönetici ve Liderlik Sanatı Proaktif Olma Proaktif Yönetici Nasıl Olunur? Z Kuşağı İle Entegrasyon 👉Çalışanların ve organiza...

SÜREKLİ KAZANÇ İÇİN VERİNİN ÖNEMİ?

Bugün içinde bulunduğunuz durum gelecekte kurumları nasıl yaşatacağınıza ilişkin önemli ipuçları veriyor.  🔑Gelecekte kurumların ömürleri üzerinde en fazla etki yaratacak olan şey o kurumun kendisini çevreleyen bilgi kaynaklarına hakim olmasıyla doğrusal bir orantı izleyecektir.   Bilgi kaynakları üzerinde etki sağlayan, bilgiyi kendi içine alıp, anlamlaştıran bilgiyi geliştiren en önemlisi de bilgiyi gelişim aracı olarak kullanan kişiler ve kurumlar gücü eline alıp hayatı etkin ve verimli yaşayacaklardır. Geçmiş uygarlıkları analiz ettiğimizde ham madde kaynaklarını ve geçiş yollarını kontrol altında tutanlar güç ve kudret sahibi olarak diğer uygarlıklara karşı hâkimiyet sağlamışlardır.   🔑Günümüzde arzu ettiğiniz gelecek bilgi kaynaklarının geçiş yollarına hâkimiyetinizle olacaktır.  Kurumlar açısından en azından kendisini çevreleyen bilgi kaynakları üzerinde hâkimiyeti olmadan işletmenin geleceğine ilişkin bir politika oluşturmak imkânsızlaşaca...

BAŞARI İÇİN BİRLİK RUHUNU NASIL SAĞLAYABİLİRİZ? 🎯✍

  İçsel Motivasyonu ve içsel özgüveni yüksek liderler birliği oluşturabilir. Biz kültürünün benimsenmesi , biz başaracağız , birlikte yapacağız ifadeleri ile kenetlenme zafer yolculuklarının başlangıç noktasıdır. Öğrenen gelişim yönü kuvvetli organizasyonlar , ulaşılabilir gerçekçi hedefler , uygulanabilir iş planı , etkili şeffaf iletişim , adaletli yönetim , öğreti odaklı geribildirim , özverili ekip çalışması , düşünen çalışanlar 1+1 >2 sinerjisine inanan takımlar birliği oluşturabilir. Birlik ruhu , ekip ruhu , biz kültürü oluşmasında en etkili faktör arif olan , adil olan ve zarif olan bir liderliğin ortaya çıkmasıdır.    Şu unutulmamalıdır. İnsanlar bilgeliğine inandıkları , adaletine güvendikleri ve sevdikleri liderlerle zafer yolculuklarına çıkarlar. Başarı da başarısızlıkta takım liderinin sorumluluğundadır. Takımın başarısızlığında kimse günah keçisi aramamalıdır. İşler kötüye gidiyorsa liderin sorumluluğu o ölçüde artar. Takım liderinin;  ✔Bilgili ve bi...