Yönetim danışmanlığı hizmeti, şirketlerin stratejik yol haritasını belirlemek ,
operasyonel süreçlerin verimliliğini artırmak ve organizasyonel yapıyı
güçlendirmek için uzman ve tecrübe desteği sunmayı amaçlayan profesyonel bir
hizmettir.
Bu hizmet, şirketlerin daha verimli, rekabetçi , kârlı ve
en önemlisi de şirketin sürdürülebilirliği için dışarıdan sağlanan objektif
desteği ifade eder.
Yönetim danışmanlığı sürecinin ilk adımında ; şirketin
mevcut durum analizi
yapılarak ihtiyaçlar ve sorunlar belirlenir.
Şirketin iş süreçleri , pazardaki konumu , rekabet durumu ,
satış ve pazarlamadaki etkinliği , üretim süreçlerinin verimliliği , iç kontrol
ve denetim sistemlerinin işlerliği ,
finansal sağlığı ve insan kaynağı gibi alanlar incelenir.
Bu incelemeler sonucunda elde edilen verilerle şirketin
geliştirmesi gereken alanlar objektif bakış açısıyla analiz edilir.
Birinci adımda elde edilen veriler ışığında sorunlara yönelik çözüm stratejileri geliştirilir.
Çözüm stratejileri geliştirmede en önemli unsur birinci
adında doğru yapılmış mevcut durum
analizidir.
Tabi ki çözüm stratejilerini belirlerken şirket içi
dinamikler ve şirketin faaliyet gösterdiği sektörün dinamiklerini de göz ardı
etmemek gerekir.
Çözüm stratejilerinin başarısı için;
·
Doğru Tanımlanmış Problemler ve Hedefler
Çözüm stratejisi geliştirilirken, önce problemin doğru
tanımlanması , hedefin net ve anlaşılır olması gerekir. Yanlış tanımlanmış bir
problem , yanlış kararlar alınması sonucunda stratejik başarısızlığa neden
olacaktır. Hedefin ölçülebilir ve gerçekleşme zamanının belirlenmesi önemlidir.
·
Gerçek Zamanlı Veri ve Bilgiye Dayalı
Yaklaşım
Karar verme sürecinde verilerin doğruluğu , güncelliği çözüm
önerilerinin başarısında büyük rol oynar . Stratejiler, iç ve dış veri kaynaklarından elde edilen
verilerin objektif analizi ile belirlenmelidir. Rekabet verileri , müşteri verileri , rakip verileri , ürün ve
hizmet değeri verileri , finans verileri
, insan kaynağı verileri gibi veriler
strateji geliştirme sürecinin temel dayanağıdır. Bu verilerin güvenilirliği,
çözüm stratejisinin başarısında büyük rol oynar.
·
Kapsamlı İç Paydaş ve Dış Paydaş Analizi
Çözüm stratejileri belirlerken şirket içindeki ve dışındaki
tüm paydaşların ihtiyaçlarını ve beklentilerini göz önünde bulundurmak gerekir.
Çalışanlar, müşteriler, tedarikçiler, yatırımcılar gibi farklı paydaşların
beklentileri strateji geliştirme sürecinde dikkate alınmalı ve çözümün tüm
taraflara fayda sağlayacak şekilde optimize edilmesi hedeflenmelidir. Bu çözüm
stratejilerine katılımı ve inancı sağlar.
·
Kısa ve Uzun Vadeli Çözümler
Başarılı stratejiler, hem kısa vadeli hızlı çözümler hem de
uzun vadeli sürdürülebilir planlar içermelidir. Kısa vadeli çözüm stratejilerin sonuçları genellikle acil ihtiyaçları karşılarken, uzun
vadeli stratejiler ise şirketin ömrü üzerine etki ederek sürdürülebilirliğini
güvence altına alır.
·
Dış Faktörlere Uyum
Çözüm stratejilerinin, değişen pazar koşullarına ,
teknolojik değişimlere ekonomik gelişmelere
ve sektörel dinamikler gibi dış
faktörlere uyum sağlaması gerekir. Strateji, yalnızca bugünün şartlarını değil,
gelecekte oluşabilecek değişimleri de öngörmeli ve bunlara uyum sağlayacak
şekilde dinamik olmalıdır.
·
Uygulanabilirlik ve Kaynak Yönetimi
Stratejiler ne kadar iyi planlanmış olursa olsun, stratejilerin
uygulanabilirliği en önemli unsurdur. Şirketin mevcut kaynakları (finansal,
insan gücü, teknoloji vb.) göz önünde bulundurularak, gerçekçi ve
sürdürülebilir stratejiler oluşturulmalıdır.
·
Etkin Risk Yönetimi
Belirlenen her çözüm planının bir riski vardır. Olası
riskler öngörülmeli ve bu risklerin etkilerini en aza indirecek planlar yapılmalıdır.
Öngöremediğiniz riskler kriz olarak gelip şirkete daha fazla bedel ödeterek
çözüm stratejilerini başarısız olmasını sağlayacaktır.
·
İnovatif Yaklaşım
Yenilikçi ve yaratıcı stratejiler şirketlerin rakiplerinden
farklılaşmasını sağlar. Rekabet avantajı elde etmenin en temel unsuru
rakiplerden farklılaşmaktır. Çözüm stratejileri denemiş geleneksek yöntemlerden
uzak yenilikçi yaklaşımlarla hazırlanmalıdır. Bu şirketin stratejik avantaj
elde etmesini sağlar.
Şirketi içinde tüm paydaşların inandığı çözüm stratejilerinin
uygulama planı ve eylem adımları üçüncü aşamadaki süreçtir.
Bu aşamada geliştirilen stratejilerin nasıl uygulanacağına
dair yol haritası belirlenir.
Bu aşamada;
Ø Hangi
adımlar
Ø Kim?
Ø Kimlerle?
Ø Ne
zaman
Ø Ne
şekilde?
Ø Hangi
yöntemle?
Ø Hangi
kaynaklar?
gibi soruların tanımlanması ile uygulamaya geçilir.
Danışmanlar, stratejilerin ve çözümlerin uygulanması
sürecini destekler verir ve izler. Bu
süreçte, gerekli iyileştirmeler için yönlendirmeler yapar.
Son olarak, alınan sonuçlar değerlendirilir ve
stratejilerin etkisi ölçülür. Gerekirse, stratejilerde değişiklikler yapılır ve
sürekli gelişim sağlanır.
Belirli alanlarda uzmanlaşmış profesyonellerin bilgi ve
tecrübeleri şirkete farklı çözümler üreterek , denemiş çözüm önerilerinden
farklı şirketinin iç ve dış dinamiklerine göre stratejiler sunacaktır.
Şirketi içerisinde çalışanlar , yöneticiler veya patronlar
, sorunlara çözüm üretmede veya karar
almada objektif hareket edemeyebilir.
Dışarıdan üçüncü göz, bağımsız ve
tarafsız olarak sorunlara çözüm üretebilir. Bu da sorunların daha gerçekçi
görülmesine , çözümlerin önerilerinin daha etkin olmasını sağlayacaktır.
Dışarıdan gözlem şirketin mevcur iş süreçlerinin
eksiklikliğini ve geliştime alanlarını belirleyerek , yeni stratejiler
uygulamadan önce riskleri değerlendirip , sonuçları tahmin edebilir.
Dışarıdan alınan danışmanlık hizmetleri, şirketlerin
verimliliğini artırırken aynı zamanda stratejik kararların daha bilinçli ve
veriye dayalı alınmasına da yardımcı olur.
‘’ Değişim ve dönüşümü tanımlamak yetmiyor ,
sizinle ayni yolda yürüyecek rehberlere ihtiyacınız var’’
ilkesi ile hareket eden , yapılacak işlerin merkezinde yer
alan danışmanlarla yol yürümelisiniz..
Saygılarımla
Yorumlar
Yorum Gönder