Ana içeriğe atla

NEDEN YÖNETİM DANIŞMANLIĞI HİZMETİ ALMALISINIZ?

 




Yönetim danışmanlığı hizmeti, şirketlerin  stratejik yol haritasını belirlemek , operasyonel süreçlerin verimliliğini artırmak ve organizasyonel yapıyı güçlendirmek için uzman ve tecrübe desteği sunmayı amaçlayan profesyonel bir hizmettir.

Bu hizmet, şirketlerin daha verimli, rekabetçi , kârlı ve en önemlisi de şirketin sürdürülebilirliği için dışarıdan sağlanan objektif desteği ifade eder.

Yönetim danışmanlığı sürecinin ilk adımında ; şirketin mevcut durum analizi

yapılarak ihtiyaçlar ve sorunlar belirlenir.

Şirketin iş süreçleri , pazardaki konumu , rekabet durumu , satış ve pazarlamadaki etkinliği , üretim süreçlerinin verimliliği , iç kontrol ve denetim sistemlerinin işlerliği   , finansal sağlığı ve insan kaynağı gibi alanlar incelenir.

Bu incelemeler sonucunda elde edilen verilerle şirketin geliştirmesi gereken alanlar objektif bakış açısıyla analiz edilir.   

Birinci adımda elde edilen veriler ışığında sorunlara  yönelik çözüm stratejileri geliştirilir.

Çözüm stratejileri geliştirmede en önemli unsur birinci adında doğru  yapılmış mevcut durum analizidir.

Tabi ki çözüm stratejilerini belirlerken şirket içi dinamikler ve şirketin faaliyet gösterdiği sektörün dinamiklerini de göz ardı etmemek gerekir.

Çözüm stratejilerinin başarısı için;

·       Doğru Tanımlanmış Problemler ve Hedefler

Çözüm stratejisi geliştirilirken, önce problemin doğru tanımlanması , hedefin net ve anlaşılır olması gerekir. Yanlış tanımlanmış bir problem , yanlış kararlar alınması sonucunda stratejik başarısızlığa neden olacaktır. Hedefin ölçülebilir ve gerçekleşme zamanının belirlenmesi önemlidir.

·       Gerçek Zamanlı Veri ve Bilgiye Dayalı Yaklaşım

Karar verme sürecinde verilerin doğruluğu , güncelliği çözüm önerilerinin başarısında büyük rol oynar . Stratejiler,  iç ve dış veri kaynaklarından elde edilen verilerin objektif analizi ile belirlenmelidir. Rekabet verileri ,  müşteri verileri , rakip verileri , ürün ve hizmet değeri verileri  , finans verileri , insan kaynağı verileri  gibi veriler strateji geliştirme sürecinin temel dayanağıdır. Bu verilerin güvenilirliği, çözüm stratejisinin başarısında büyük rol oynar.

·       Kapsamlı İç Paydaş  ve Dış Paydaş Analizi

Çözüm stratejileri belirlerken şirket içindeki ve dışındaki tüm paydaşların ihtiyaçlarını ve beklentilerini göz önünde bulundurmak gerekir. Çalışanlar, müşteriler, tedarikçiler, yatırımcılar gibi farklı paydaşların beklentileri strateji geliştirme sürecinde dikkate alınmalı ve çözümün tüm taraflara fayda sağlayacak şekilde optimize edilmesi hedeflenmelidir. Bu çözüm stratejilerine katılımı ve inancı sağlar.

·       Kısa ve Uzun Vadeli Çözümler

Başarılı stratejiler, hem kısa vadeli hızlı çözümler hem de uzun vadeli sürdürülebilir planlar içermelidir. Kısa vadeli çözüm  stratejilerin sonuçları  genellikle acil ihtiyaçları karşılarken, uzun vadeli stratejiler ise şirketin ömrü üzerine etki ederek sürdürülebilirliğini güvence altına alır.

·       Dış Faktörlere Uyum

Çözüm stratejilerinin, değişen pazar koşullarına , teknolojik değişimlere  ekonomik gelişmelere ve  sektörel dinamikler gibi dış faktörlere uyum sağlaması gerekir. Strateji, yalnızca bugünün şartlarını değil, gelecekte oluşabilecek değişimleri de öngörmeli ve bunlara uyum sağlayacak şekilde dinamik olmalıdır.

·       Uygulanabilirlik ve Kaynak Yönetimi

Stratejiler ne kadar iyi planlanmış olursa olsun, stratejilerin uygulanabilirliği en önemli unsurdur. Şirketin mevcut kaynakları (finansal, insan gücü, teknoloji vb.) göz önünde bulundurularak, gerçekçi ve sürdürülebilir stratejiler oluşturulmalıdır.

·       Etkin Risk Yönetimi

Belirlenen her çözüm planının bir riski vardır. Olası riskler öngörülmeli ve bu risklerin etkilerini en aza indirecek planlar yapılmalıdır. Öngöremediğiniz riskler kriz olarak gelip şirkete daha fazla bedel ödeterek çözüm stratejilerini başarısız olmasını sağlayacaktır.

·       İnovatif Yaklaşım

Yenilikçi ve yaratıcı stratejiler şirketlerin rakiplerinden farklılaşmasını sağlar. Rekabet avantajı elde etmenin en temel unsuru rakiplerden farklılaşmaktır. Çözüm stratejileri denemiş geleneksek yöntemlerden uzak yenilikçi yaklaşımlarla hazırlanmalıdır. Bu şirketin stratejik avantaj elde etmesini sağlar.

Şirketi içinde tüm paydaşların inandığı çözüm stratejilerinin uygulama planı ve eylem adımları  üçüncü aşamadaki süreçtir.

Bu aşamada geliştirilen stratejilerin nasıl uygulanacağına dair yol haritası belirlenir.

Bu aşamada;

Ø  Hangi adımlar

Ø  Kim?

Ø  Kimlerle?

Ø  Ne zaman

Ø  Ne şekilde?

Ø  Hangi yöntemle?

Ø  Hangi kaynaklar? 

gibi soruların tanımlanması ile uygulamaya geçilir.

Danışmanlar, stratejilerin ve çözümlerin uygulanması sürecini destekler verir ve  izler. Bu süreçte, gerekli iyileştirmeler için yönlendirmeler yapar.

Son olarak, alınan sonuçlar değerlendirilir ve stratejilerin etkisi ölçülür. Gerekirse, stratejilerde değişiklikler yapılır ve sürekli gelişim sağlanır.

Belirli alanlarda uzmanlaşmış profesyonellerin bilgi ve tecrübeleri şirkete farklı çözümler üreterek , denemiş çözüm önerilerinden farklı şirketinin iç ve dış dinamiklerine göre stratejiler sunacaktır.

Şirketi içerisinde çalışanlar , yöneticiler veya patronlar , sorunlara çözüm üretmede veya  karar almada  objektif hareket edemeyebilir. Dışarıdan üçüncü göz,  bağımsız ve tarafsız olarak sorunlara çözüm üretebilir. Bu da sorunların daha gerçekçi görülmesine , çözümlerin önerilerinin daha etkin olmasını sağlayacaktır.

Dışarıdan gözlem şirketin mevcur iş süreçlerinin eksiklikliğini ve geliştime alanlarını belirleyerek , yeni stratejiler uygulamadan önce riskleri değerlendirip , sonuçları tahmin edebilir.

Dışarıdan alınan danışmanlık hizmetleri, şirketlerin verimliliğini artırırken aynı zamanda stratejik kararların daha bilinçli ve veriye dayalı alınmasına da yardımcı olur.

‘’ Değişim ve dönüşümü tanımlamak yetmiyor , sizinle ayni yolda yürüyecek rehberlere ihtiyacınız var’’

ilkesi ile hareket eden , yapılacak işlerin merkezinde yer alan danışmanlarla yol yürümelisiniz..

Saygılarımla


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SATIŞ AKADEMİSİ EĞİTİMLERİ

  Günümüz rekabet şartlarında varlıklarını devam ettirmeye çalışan işletmeler için müşterileri ile iyi ilişkiler kurmaları ve müşterilerinde sürdürülebilir satışı gerçekleştirmeleri oldukça önemlidir. Müşteriler ile kurulacak gelişim yönlü ilişkiler iş performansını belirleyen bir unsur olarak görülmekte ve bu bağlamda; satış gücü yönetimi ve satıcı kritik önem taşımaktadır. Diğer bir ifadeyle işletmelerin satış gücünün önemli bir güç olarak algılaması ve satış gücü yönetimine daha fazla odaklanması gerekir.   SATIŞ AKADEMİSİ EĞİTİMLER İ  1.   Takım Çalışması Nedir? Ne Değildir? 👉Ortak bir hedefe ulaşmak için çalışanların bir arada çalışması gerektiği, kendi yetenek ve bilgi birikimlerini birleştirerek, ekipteki diğer kişilerle işbirliği yapmasını sağlar. Etkin bir iletişim, rol paylaşımı ve koordinasyon sağlamak. 2.      Yönetici ve Liderlik Sanatı Proaktif Olma Proaktif Yönetici Nasıl Olunur? Z Kuşağı İle Entegrasyon 👉Çalışanların ve organiza...

SÜREKLİ KAZANÇ İÇİN VERİNİN ÖNEMİ?

Bugün içinde bulunduğunuz durum gelecekte kurumları nasıl yaşatacağınıza ilişkin önemli ipuçları veriyor.  🔑Gelecekte kurumların ömürleri üzerinde en fazla etki yaratacak olan şey o kurumun kendisini çevreleyen bilgi kaynaklarına hakim olmasıyla doğrusal bir orantı izleyecektir.   Bilgi kaynakları üzerinde etki sağlayan, bilgiyi kendi içine alıp, anlamlaştıran bilgiyi geliştiren en önemlisi de bilgiyi gelişim aracı olarak kullanan kişiler ve kurumlar gücü eline alıp hayatı etkin ve verimli yaşayacaklardır. Geçmiş uygarlıkları analiz ettiğimizde ham madde kaynaklarını ve geçiş yollarını kontrol altında tutanlar güç ve kudret sahibi olarak diğer uygarlıklara karşı hâkimiyet sağlamışlardır.   🔑Günümüzde arzu ettiğiniz gelecek bilgi kaynaklarının geçiş yollarına hâkimiyetinizle olacaktır.  Kurumlar açısından en azından kendisini çevreleyen bilgi kaynakları üzerinde hâkimiyeti olmadan işletmenin geleceğine ilişkin bir politika oluşturmak imkânsızlaşaca...

BAŞARI İÇİN BİRLİK RUHUNU NASIL SAĞLAYABİLİRİZ? 🎯✍

  İçsel Motivasyonu ve içsel özgüveni yüksek liderler birliği oluşturabilir. Biz kültürünün benimsenmesi , biz başaracağız , birlikte yapacağız ifadeleri ile kenetlenme zafer yolculuklarının başlangıç noktasıdır. Öğrenen gelişim yönü kuvvetli organizasyonlar , ulaşılabilir gerçekçi hedefler , uygulanabilir iş planı , etkili şeffaf iletişim , adaletli yönetim , öğreti odaklı geribildirim , özverili ekip çalışması , düşünen çalışanlar 1+1 >2 sinerjisine inanan takımlar birliği oluşturabilir. Birlik ruhu , ekip ruhu , biz kültürü oluşmasında en etkili faktör arif olan , adil olan ve zarif olan bir liderliğin ortaya çıkmasıdır.    Şu unutulmamalıdır. İnsanlar bilgeliğine inandıkları , adaletine güvendikleri ve sevdikleri liderlerle zafer yolculuklarına çıkarlar. Başarı da başarısızlıkta takım liderinin sorumluluğundadır. Takımın başarısızlığında kimse günah keçisi aramamalıdır. İşler kötüye gidiyorsa liderin sorumluluğu o ölçüde artar. Takım liderinin;  ✔Bilgili ve bi...