Satış Planı; şirketin satış hedefleri doğrultusunda satış stratejisinin ve uygulanabilir iş planının belirlenmesidir. Satış gücünün yol haritasının belgelenmesi olarak ta düşünebiliriz. Satışlardaki artış paralelinde gelirdeki büyüme şirketin diğer büyüme ölçümleri için alt yapı oluşturur. Büyümenin başlangıç noktası ; değer satış ve karlı satışlardaki yukarı yönlü ivme dir.
Satış Planı
✔Satış hedeflerinin tanımlanması
✔Hedef müşteri grubunun tanımlanması
✔Hedefler doğrultusunda satış stratejilerinin belirlenmesi
✔Uygulanabilir gerçekçi iş planlarının hazırlanması
✔Satış gücünün planlanması (kim , ne zaman ,nerede , nasıl , kimlerle aksiyon alacak)
✔Hedefe ulaşma maliyetinin bütçelenmesi , bütçede netlik
👉 Satış gücünün motivasyonunu tetikler , hedef odağı sağlar.👈
Yorumlar
Yorum Gönder