✍Satış Eğitimi?✍
Satış takımının etkinliği rekabet avantajının kilit kaynağıdır. Bölge Yöneticisinin ,Satışı Müdürünün en önemli fonksiyonlarından biri satış elemanlarının satış ve tanıtım becerilerinin eğitim ile geliştirilmesi ve en üst düzeyde tutulmasıdır. Satış elemanlarının eğitim ihtiyacı tespit edilerek bu ihtiyaçlara yönelik planlanmış satış eğitimleri organize edilmelidir.
Aşağıdaki kritik başarı faktörleri dikkate alınarak uygun eğitim alınması sağlanmalıdır.
✔Olumlu zihinsel tutum sergileme
✔Planlama koordinasyon becerileri
✔Sağlıklı iç ve dış müşteri iletişimi
✔Kişisel bakım imaj
✔Kendine güven , inanç ve motivasyon
✔Eksiksiz ; ürün ,rakip ve pazar bilgisi
✔Potansiyel tespiti , kendini keşfetme
✔Zamanı etkin kullanmak
✔Takım ruhuna uygun davranmak
✔Zamanı etkin kullanmak
✔Sonuç odaklı olmak
✔İtirazlarla başa çıkmak , ikna yeteneği ,müzakere becerileri
✔Müşteri ihtiyaçlarını ortaya çıkarıp , ihtiyaçlara uygun satış stratejileri geliştirmek
Tüm satış ekibinin ortak standartla bu eğitimlerden faydalanabilmesi için şirket bünyesinde geliştirilen , 👉şirkete özel satış becerileri el kitabı hazırlanmalı👈 araç olarak kullanılmalıdır.
İş başında eğitim uygulamaları ,vaka çalışmalarıyla teorikte alınan eğitimlerin sürekliği sağlanıp takibi yapılmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder