Müşteri; çözüme yönelik olunmayı, bilgilenme ihtiyacının karşılanmasını, dostluk kurulmasını, firma veya kendi imajının güçlendirilmesini, güvenebilmeyi, minimum maliyetle satın aldığı ürünlerin hayatını kolaylaştırmasını ve en önemlisi sürdürülebilir ticaret anlayışının geliştirilmesini bekler.
👉Müşterilerimiz ile kazan-kazan paydasında birleşebilmeliyiz.
Müşterilerimizin satın alma alışkanlıkları ihtiyaçların değişimi paralelinde gelişim ve farklıklar göstermektedir. Müşteri gelişimi ve satın alma alışkanlıklarındaki farklılaşmalar bundan sonraki süreçte de artarak devam edecektir.
Müşteri istek ve ihtiyaçlarını gözlemlemek, taleplerini öngörmek özetle mevcut durumda ihtiyaç duyulan ve gelecekte ihtiyaç duyulacak ürün ve hizmetleri üretmek ve geliştirmek👉 müşteri ihtiyaç analizi yaparak değişimi yakalamak gerekir.
Yorumlar
Yorum Gönder