Satışta Seleksiyon ; seçme , ayırt etme , eleme işlemidir. Satış alanımızın içerisinde bulunan bize en fazla sürdürülebilir yarar sağlayacak müşterilerin yapılacak analizler sonucunda ayırt edilmesi ve seçimi olarak karşımıza çıkar.
Müşteri seçimi kriterlerimiz;✔Müşterinin satınalma potansiyeli ?
✔Potansiyelin ürünlerimize uygunluğu ?
✔Potansiyelin satış hedefinize uygunluğu ?
✔Satışın sürdürülebilirliği ?
✔Satışın değeri?
✔Firmaya bağlılık ?
✔Müşterinin çevresel etkinliği ?
✔Müşterinin sektörel etkinliği ?
✔Müşterinin yoğunlaştığı ürün grubu ?
✔Müşterinin yoğunlaştığı ürün gruplarının hedefimizi içindeki yeri ?
Sorularının karşılığını bularak müşteri yaklaşımı yol haritamızı belirlememiz gerekir.
Doğru zamanda , doğru yerde, doğru müşteri, grubu ile yol almamızı sağlayacak satışta seleksiyon yöntemi ; planlı ve programlı çalışmamızı sağlamakla birlikte sürdürülebilir✔ satış ve karşılıklı değer✔ üretmede başlangıç noktamız olmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder