Yönetici ekip yönetiminde sizce neden başarısız olur ? sorusunu cevap bulmak için bir anket oluşturdum.
✔Ekibinin donanımsız olması %7
✔Yöneticinin adaletli olmaması %15
✔Ekibi ile mesafede dengesizlik %22
✔Yöneticinin donanımsız olması %56
Oranlarında cevaplar verildi.
Bu anket sorularında dört maddeyi hazırlarken ilk üç maddenin yöneticilik fonksiyonları olarak sonradan kazanılabilecek edinimsel bir davranış olduğunu düşündüm.
Son maddede ise yöneticinin donanımsız olmasının tam tersi düşünüldüğünde donanımlı olması; altyapı gerektiren , birikim gerektiren , gelişmişlik gerektiren etkin yöneticilik fonksiyonlarının olmazsa olmazıdır.
Bana göre yöneticinin etkin ve sürdürülebilir yönetici olması için sahip olması gereken yetkinlikler aşağıda detaylandırdığım gibi olmalıdır.
Etkin yöneticinin , yönetebilmesi için temel olarak beş temel fonksiyona sahip olması gerekir.
1. 1.) Yöneticilik Fonksiyonları
2. 2.) Deneyim
3. 3.) Kontrol / Check-Up
4. 4.) Kurallar
5. 5.) Yetkinlik – Beceri
Her bir fonksiyonu detaylandırdığımızda ;
1.✔YÖNETİCİLİK FONKSİYONU
· - Planlama yeteneğinin kuvvetli olması gerekir. İşin bütününü özetlemesi ve büyük resmin tamamına hakim olması gerekir. Gerçekçi , uygulanabilir iş planı yapması ,planlamaya ekibini dahil etmesi ekibinin planı benimsemesini sağlayacaktır. sağlayacaktır.
· - Etkin iletişim yeteneğine sahip olması gerekir. Kimlerle iletişimini geliştirmelidir ; müşteriler , tedarikçiler , üst iletişim (üst yönetim ) , alt iletişim ( alt kadro çalışanlar ) ve iç iletişim (takım iletişimi)
2.✔ DENEYİM
Etkin yönetici deneyim geçmişi olan kendini donatabilen olmalıdır . Nasıl kendini donatmalıdır?
· - Öğrenilmiş dersler, geçmiş başarı ve başarısızlıklardan öğreti çıkarma tecrübe de diyebiliriz.
· - Yönetim deneyimi , yönettiği organizasyonlar ,başarı hikayeleri
· - Müşteri deneyimi , işi, ile ilgili paydaşların yönetimi ,yönlendirilmesi , faaliyetlerinin sürekliliği.
- Pazar deneyimi; faaliyette bulunduğu pazarını takip etmek , pazarının gelişim yönüne göre yönlendirme yapma ve şirketi konumlandırma.
3.✔KONTROL- CHECK-UP
İşinin her aşamasında kontrolü elden bırakmamalı , nelere sahip olduğunu , neleri geliştirmesi gerektiğini bilmelidir. Yönettiği ekibini ve camiayı gelişim ve değişime odaklandırmalı bu yönde eğitimler ve destek vermeli , önder olmalıdır.
4.✔ KURALLAR
İşin yapılış şekli ve yönetimi ile ilgili bütün kuralları belirlemeli yazılı hale getirmeli tüm camianın bu kurallara inanmasını ve uygulamasını sağlamalıdır. Belirlenmiş olan kuralların etik değerlere aykırı olmaması adalet duygusunun gelişimi ile güven kültürünün oluşmasını sağlayacaktır.
5.✔YETKİNLİK – BECERİ
· - Eğitim ; iyi bir eğitim süreci geçirmelidir. Aile eğitimi , öğretim ve özellikle ahlaki eğitim.
· - Kendini Geliştirme ; işi ile ilgili sürekli araştırmalı , bilgi için istekli olmalı ve okumayı sevmelidir.
· - Tasarım ; iş süreçleri tasarımında başarılı olmalı , kaynak kullanımında yönlendirici olmalı , insan kaynağı , teknoloji kaynağı
· - Karar Alma ; tercih etmede isabetli olmalı , ölçme ve değerlendirmede şeffaf olmalı ve bilgi kaynaklarına hakim olmalıdır.
· - Görev Yetki Sorumlulukların Paylaşımı ; görev ve yetki dağıtımda doğru konumlandırmalar yaparak, takımını yönetmelidir. Takımının hedeflerini oluşturmalı , performanslarını takip etmeli , kendi motivasyonunu ve takımının motivasyonunu yüksek tutarak , gelişim yönlü eğitimler vermelidir.
S Sürdürülebilir yöneticilik için bana göre ana yetkinlik ; donanımlı olmaktır....
B 👉Beyinlere odaklanırken ; yüreklere seslenmeyi unutmayın......
Yorumlar
Yorum Gönder