Ana içeriğe atla

SÜRDÜRÜLEBİLİR SATIŞI NASIL BAŞARACAĞIZ 🎯✍

 


                                     



Müşterileriler çözüme yönelik olunmayı, bilgilenme ihtiyacının karşılanmasını, dostluk kurulmasını, firma imajının güçlendirilmesini, güvenebilmeyi ve sürdürülebilir ticaret anlayışının geliştirilmesini bekler.

🎯Müşteri kazanımlarımızdan önce şu soruların cevaplarının bulunması ile sürdürülebilir satış stratejilerimizi belirlememiz gerekir
✔Müşterilerimiz nasıl karar veriyor? 
✔Müşterilerimizin öncelikleri neler?
✔Müşterilerimizin satınalma potansiyeli nedir?
✔Rakiplerimizin müşteriler üzerindeki etkileri nelerdir ?
✔Müşterilerimizin ; kuvvetli yönleri, gelişim yönü ve riskler neler?
✔Müşterilerimiz bize hangi fırsatları yaratabilir?
✔Müşterilerimizin çevresel etkinliği neler?
✔Müşterilerimizin sektörel etkinliği nedir?
✔Müşterilerimizin yoğunlaştığı ürün grubu neler?
✔Müşterilerimiz işimizi ne yönde geliştirebilir?

Cevaplar paralelinle yaptığımız ; müşteri analizi ile müşteri motivasyonu ve satışımızı yönlendirmeliyiz 

Satış gerçekleşmesi ile müşteri motivasyonu arasında sıkı bir ilişki vardır. Motivasyon sağlanamaması durumunda itirazlar artar, şüpheler askıda kalır. İkna ile sağlanan motivasyon ilişkileri uzun süreli tutar.

Uzun süreli bir ilişkide müşteri uzun süreli elde edeceği ürün ve hizmet yararına odaklanmıştır

Gereksinimin açığa çıkartılması amacıyla sorgulama yapılması. 

Müşteri yararının belirlenmesiyle çözüme ulaşmak ve bağlılık oluşturmak satışın temel ilkesidir

Satış ancak müşteriyle uyum sağlarsanız gerçekleşir. Uyum satışın ilk basamağıdır

Müşterinin satın alma nedenleri bizim sunduğumuz yarardan ve avantajdan da önce gelir.

Müşteri; birinci öncelik olarak satın alacağı ürünün özelliklerinin kendisine ne yararı olacağını ,avantajını bilmek ister
Satışın her aşamasında açıkça belirtilen, belirtilmeyen, gizli gereksinimler vardır.

Burada Satıcının rolü olaylar zincirini kavramak ve gereksinimleri açığa çıkarmak olmalıdır. Her iki taraf için de ortak çözüm yolları bulmalı müşteri yararını odaklanmalıdır
İlave olarak bizim toplumumuza, özgü farklı satın alma dürtüleri vardır. İşimizde bu dürtülere ilişkin farklıkları da gözden
 kaçırmamalıyız.
✔Biz biraz daha duygusalız.
 ✔Profesyonelliğimiz daha esnek

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

STRATEJİK SATIŞ ANALİZLERİNDE YAPAY ZEKA DESTEĞİ

https://www.youtube.com/embed/keLzQTPqh-M?si=dV4Jb6VBFqC6xQ0Z  

BAŞARILI SATICININ YETKİNLİKLERİ NELER OLMALI ? 🎯✍

  Satıcı; şirket menfaatleri ve hedefleri doğrultusunda şirketinin ürünlerini ; hedeflenen müşteri gruplarına  birebir tanıtımını yaparak satışını gerçekleştirmek  ve satış süreçlerinin aksamadan yürütülmesini sağlamakla görevli kişidir. Şirketi ile satış yaptığı kişiler veya kurumlar arasında köprü olmak ,birleştirici güç olmak ve satmış olduğu ürünlerin bedelinin tahsil edilmesiyle satışın kapatılmasından sorumludur.. Tanımlanmış kişisel hedeflerini gerçekleştirmek, müşterileri karşısında şirket imajını en iyi şeklide temsil etmek ve güçlendirmek için başarılı satıcının özellikleri neler olmalıdır? Sorusunun cevabını 👉 Kişisel Özellikleri        👉 Becerileri     👉 Bilgisi Olarak üç temel başlık altında tanımlamaya çalıştım.   KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ  1.)İş ve Öngörü Disiplini ;   İş disiplini ; satıcıların hedefleri doğrultusunda planlamalar yaparak başarılı olmasını sağlayan kurallar bütünüdür. Bu kurallar; satıc...

SÜREKLİ KAZANÇ İÇİN VERİNİN ÖNEMİ?

Bugün içinde bulunduğunuz durum gelecekte kurumları nasıl yaşatacağınıza ilişkin önemli ipuçları veriyor.  🔑Gelecekte kurumların ömürleri üzerinde en fazla etki yaratacak olan şey o kurumun kendisini çevreleyen bilgi kaynaklarına hakim olmasıyla doğrusal bir orantı izleyecektir.   Bilgi kaynakları üzerinde etki sağlayan, bilgiyi kendi içine alıp, anlamlaştıran bilgiyi geliştiren en önemlisi de bilgiyi gelişim aracı olarak kullanan kişiler ve kurumlar gücü eline alıp hayatı etkin ve verimli yaşayacaklardır. Geçmiş uygarlıkları analiz ettiğimizde ham madde kaynaklarını ve geçiş yollarını kontrol altında tutanlar güç ve kudret sahibi olarak diğer uygarlıklara karşı hâkimiyet sağlamışlardır.   🔑Günümüzde arzu ettiğiniz gelecek bilgi kaynaklarının geçiş yollarına hâkimiyetinizle olacaktır.  Kurumlar açısından en azından kendisini çevreleyen bilgi kaynakları üzerinde hâkimiyeti olmadan işletmenin geleceğine ilişkin bir politika oluşturmak imkânsızlaşaca...