Ana içeriğe atla

Neden Uzun Ömürlü Şirket Olamıyoruz ? ( Anket Yorumu) 🎯✍

 




Şirketler olarak neden sürdürülebilir olamıyoruz ?

Soruna cevap bulmak için bir anket oluşturdum. Gelen cevaplar aşağıdaki gibi olmuştur.

 ✔Vizyon eksikliği %33  

 ✔Profesyonellere işi bırakmama %22

 ✔Patronun ben bilirim egosu %36 

 ✔Kuşakların entegre olamaması %9 

Bana göre ;

Vizyon eksikliği bir nebze olsa da doğrudur. Patron ne ister? Sorusunun net karşılığı para kazanmak ve bunu sürekli kazanmak ister cevabıdır. 

Patronları geleceğe hazırlamak , patronlara vizyon katmak ve patronları ikna etmek liderler ve yöneticilerin sorumluğundadır. 

Patronlarda mevcudu korumak , bu kadar yeterli düşüncesi bugüne kadar hep vardı , bundan sonrada olacaktır. 

Bu düşünceyi değiştirmek donanımlı , güven veren ve rakamlarla ikna yöntemini seçen lider ve yönetici olmak gerekir. 

Yöneticinin kendisine soracağı soru ; patronun vizyonuna ne kattım ? olmalıdır.  

Patron; vizyon sahibidir ki iş için başlangıcı yapabilmiş , işi belli bir noktaya kadar getirebilmiştir. 👉Vizyon eksikliği oranı %33 olarak karşımıza çıksa da bana göre gerçekçi bir tespit değildir. Bunu gelecek için yönlendirme eksikliği olarak tanımlamak daha doğru olacaktır.

Mevcut durumda başarılı olan şirketlerin ; bundan sonraki süreçte çağa ayak uydurabilmeleri için  değişim ve dönüşümü gerçekleştirilmesi  zorunludur. İş mevcut yapı ( insan gücü , finans gücü , üretim gücü vb.) içerisinde gelebilecek zirve noktasına gelmiştir.

Bundan sonraki süreçte iki alternatif vardır . Gerileme başlar ki bu çöküştür , bunun çok örneklerini görebiliriz. 

İkinci alternatif ise değişim ve dönüşümün başarılması ile yeni zirvelerin keşfedilmesidir.

Bunu başarabilmenin yolu; gerçek 👉profesyonellere işi bırakmayı becerebilmektir. Şu unutulmamalıdır 👉Ego çöküşü tetikler.

İş hayatının gelecekteki en büyük problemi kuşaklar arası bakış açısı ve iş yapış yöntemleri farklılığıdır. 

Bugüne kadarki süreçte X kuşağı ile Y kuşağı belli oranda entegre olarak işleri bu noktalara taşıyabildiler. 

Şirketlerin büyük bir kısmında X kuşağı ; lider veya yönetici pozisyonundadır. Geleceğin inşa edilmesinde Z kuşağı aktif rol alacaktır. Kesinlikle almalıdır da . Gelecek Z kuşağının vizyonundadır. 

Z kuşağını işe dahil etmek , katkılarına odaklanmak için liderler ve yöneticilerin iş ve ekip yönetme yöntemlerini değiştirmeli , Z kuşağının katkılarını ön plana çıkararak işe dahil etmek için yeni yöntemler geliştirmelidir. 

Özellikle Z kuşağına; Ben böyle düşündüm sen ne düşünüyorsun? sorusunu sormaktan kaçınmamalıdır.

👉Gelecek kuşakların entegre olabilmelerindedir.....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

STRATEJİK SATIŞ ANALİZLERİNDE YAPAY ZEKA DESTEĞİ

https://www.youtube.com/embed/keLzQTPqh-M?si=dV4Jb6VBFqC6xQ0Z  

BAŞARILI SATICININ YETKİNLİKLERİ NELER OLMALI ? 🎯✍

  Satıcı; şirket menfaatleri ve hedefleri doğrultusunda şirketinin ürünlerini ; hedeflenen müşteri gruplarına  birebir tanıtımını yaparak satışını gerçekleştirmek  ve satış süreçlerinin aksamadan yürütülmesini sağlamakla görevli kişidir. Şirketi ile satış yaptığı kişiler veya kurumlar arasında köprü olmak ,birleştirici güç olmak ve satmış olduğu ürünlerin bedelinin tahsil edilmesiyle satışın kapatılmasından sorumludur.. Tanımlanmış kişisel hedeflerini gerçekleştirmek, müşterileri karşısında şirket imajını en iyi şeklide temsil etmek ve güçlendirmek için başarılı satıcının özellikleri neler olmalıdır? Sorusunun cevabını 👉 Kişisel Özellikleri        👉 Becerileri     👉 Bilgisi Olarak üç temel başlık altında tanımlamaya çalıştım.   KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ  1.)İş ve Öngörü Disiplini ;   İş disiplini ; satıcıların hedefleri doğrultusunda planlamalar yaparak başarılı olmasını sağlayan kurallar bütünüdür. Bu kurallar; satıc...

SÜREKLİ KAZANÇ İÇİN VERİNİN ÖNEMİ?

Bugün içinde bulunduğunuz durum gelecekte kurumları nasıl yaşatacağınıza ilişkin önemli ipuçları veriyor.  🔑Gelecekte kurumların ömürleri üzerinde en fazla etki yaratacak olan şey o kurumun kendisini çevreleyen bilgi kaynaklarına hakim olmasıyla doğrusal bir orantı izleyecektir.   Bilgi kaynakları üzerinde etki sağlayan, bilgiyi kendi içine alıp, anlamlaştıran bilgiyi geliştiren en önemlisi de bilgiyi gelişim aracı olarak kullanan kişiler ve kurumlar gücü eline alıp hayatı etkin ve verimli yaşayacaklardır. Geçmiş uygarlıkları analiz ettiğimizde ham madde kaynaklarını ve geçiş yollarını kontrol altında tutanlar güç ve kudret sahibi olarak diğer uygarlıklara karşı hâkimiyet sağlamışlardır.   🔑Günümüzde arzu ettiğiniz gelecek bilgi kaynaklarının geçiş yollarına hâkimiyetinizle olacaktır.  Kurumlar açısından en azından kendisini çevreleyen bilgi kaynakları üzerinde hâkimiyeti olmadan işletmenin geleceğine ilişkin bir politika oluşturmak imkânsızlaşaca...