Satış Süreçleri ; sürdürebilir işletme olabilmek için değişim ve dönüşüm içerisinde olmalıdır.
Şirketin yönetimi tarafından özümsenen değişim ve dönüşüm her dönemde gelecek konumlandırması için artarak, gelişim yönü ile devam etmelidir.
✍Satış Süreçleri Geliştirme Projesinin Hedefi
✔Şirket'in içinde bulunduğu rekabet ortamının fırsat ve tehditlerinden yola çıkarak satış aktivitelerinin stratejik yol haritasını oluşturmaktır.
✔Paralelinde Şirket’in satış aktivitelerinin; değişim ve dönüşüm için çözüm önerilerini ortaya koymak, uygulama yol haritasını belirlemek, uygulama sonuçları gözlemlemek ve ölçmek olacaktır.
✍Proje’nin Uygulama Metodu
✔Süreçlerinin Analizi
✔Kritik Noktaların Tespiti
✔Gelişim Destek Araçlarının Seçimi
Bu üç temel sorunun cevaplarının analizi ile; değişim , dönüşüm ve gelişim projesinin süreçleri başlayacaktır.
Bu süreçler;
✔Satış stratejiyi kurmak politikaları oluşturmak,
✔Sürdürülebilir rekabet avantajı ve yollarını oluşturmak.
✔Satış yönetiminin etkinliğini artırmak.
✔Satış kanalları rekabet stratejisini oluşturmak.
✔Hedefleri oluşturup performansı ölçmek değerlendirmek
✔Aktivite rapor akışını oluşturmak.
✔Müşteri ve satış ekibi motivasyonu sağlamak
✔Teşvik edici prim sistemi kurmak
✔Hedef ve gerçekleştirme oranları analiz etmek
✔Satış sonrası hizmetleri geliştirmek.
✔✔Geçekçi bir hedefiniz , uygulanabilir bir iş planınız ve gelişim yönlü bir stratejiniz yok ise satış dünyanın en zor mesleğidir
Yorumlar
Yorum Gönder