Müşteriyi kazanmak, sürdürülebilirliği sağlamak, müşteri tabanını büyütmek günümüz rekabet koşullarında her geçen gün daha da zorlaşıyor.
İşletmemizin sürdürülebilir olması için;
-- Müşteri Yaklaşımı
-- Müşteri Gelişim
kavramlarının özümsenmesi gerekir.
Müşterilerimizden öğrenme becerisini geliştirmeli öğrendiklerimizi kendimizi geliştirme aracı olarak kullanmalıyız.
-- Odak; müşterilerimiz ile birlikte gelişim olmalıdır.
Müşterilerimizden gelecek olan; Sizi neden tercih edeyim? sorusuna verilebilecek en güzel cevap; size değer katıyorum, size fayda sağlıyorum, sizin işinizi geliştiriyorum olmalıdır.
Müşteri yaklaşımımız temeli; karşılıklı iş geliştirme ilişkileri ve iletişimin güçlendirilmesi üzerine kurulmalıdır.
Kendimizi ifade etmeliyiz ve müşterimiz tarafından anlaşılmalıyız. Müşterilerimiz tarafından yapılan geribildirim iletişimin anahtarıdır. .
Şu unutulmamalıdır ki müşterilerimiz sürekli bir gelişim ve değişim içerisinde ve gelişimleri boyunca alışkanlıkları ve beklentileri değişmektedir. Bizler sürdürülebilir bir işletme ömrü ve gelecek konumlandırmamız için müşterilerimizin gelişim ve değişimine ayak uydurmalı gelişimi özümsemeliyiz.
Müşteri yaklaşımında bu soruların anlamlı karşılığını bulmalıyız.
-- Müşterinizin bugünkü değeri nedir?
-- Müşterilerimiz bize ne katkı sağlamaktadır?
-- Müşterilerimiz bizden neler beklemektedir?
-- Yaşam boyu müşterinizi elde tutma şansını nasıl yakalayabiliriz?
-- En fazla hangi müşteri grubu büyüme eğilimi gösteriyor?
-- Biz bu gelişmeler karşısında nasıl farklılaşacağız?
Müşterilerimizden öğrenerek, yöntemlerimizi müşterilerimizin ve pazarın beklentilerine uyumlu hale getirerek, müşterilerimizde değer üreterek VAZGEÇİLMEZ olabiliriz.
Yorumlar
Yorum Gönder