Ana içeriğe atla

NEDEN MÜŞTERİ YAKLAŞIMI ?🎯✍

 



Müşteriyi kazanmak, sürdürülebilirliği sağlamak, müşteri tabanını büyütmek günümüz rekabet koşullarında her geçen gün daha da zorlaşıyor.

İşletmemizin sürdürülebilir olması için;
-- Müşteri Yaklaşımı
-- Müşteri Gelişim
kavramlarının özümsenmesi gerekir.

Müşterilerimizden öğrenme becerisini geliştirmeli öğrendiklerimizi kendimizi geliştirme aracı olarak kullanmalıyız.

-- Odak; müşterilerimiz ile birlikte gelişim olmalıdır.

Müşterilerimizden gelecek olan; Sizi neden tercih edeyim? sorusuna verilebilecek en güzel cevap; size değer katıyorum, size fayda sağlıyorum, sizin işinizi geliştiriyorum olmalıdır.
Müşteri yaklaşımımız temeli; karşılıklı iş geliştirme ilişkileri ve iletişimin güçlendirilmesi üzerine kurulmalıdır.
Kendimizi ifade etmeliyiz ve müşterimiz tarafından anlaşılmalıyız. Müşterilerimiz tarafından yapılan geribildirim iletişimin anahtarıdır. .

Şu unutulmamalıdır ki müşterilerimiz sürekli bir gelişim ve değişim içerisinde ve gelişimleri boyunca alışkanlıkları ve beklentileri değişmektedir. Bizler sürdürülebilir bir işletme ömrü ve gelecek konumlandırmamız için müşterilerimizin gelişim ve değişimine ayak uydurmalı gelişimi özümsemeliyiz.

Müşteri yaklaşımında bu soruların anlamlı karşılığını bulmalıyız.

-- Müşterinizin bugünkü değeri nedir?
-- Müşterilerimiz bize ne katkı sağlamaktadır?
-- Müşterilerimiz bizden neler beklemektedir?
-- Yaşam boyu müşterinizi elde tutma şansını nasıl yakalayabiliriz?
-- En fazla hangi müşteri grubu büyüme eğilimi gösteriyor?
-- Biz bu gelişmeler karşısında nasıl farklılaşacağız?

Müşterilerimizden öğrenerek, yöntemlerimizi müşterilerimizin ve pazarın beklentilerine uyumlu hale getirerek, müşterilerimizde değer üreterek VAZGEÇİLMEZ olabiliriz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SATIŞ AKADEMİSİ EĞİTİMLERİ

  Günümüz rekabet şartlarında varlıklarını devam ettirmeye çalışan işletmeler için müşterileri ile iyi ilişkiler kurmaları ve müşterilerinde sürdürülebilir satışı gerçekleştirmeleri oldukça önemlidir. Müşteriler ile kurulacak gelişim yönlü ilişkiler iş performansını belirleyen bir unsur olarak görülmekte ve bu bağlamda; satış gücü yönetimi ve satıcı kritik önem taşımaktadır. Diğer bir ifadeyle işletmelerin satış gücünün önemli bir güç olarak algılaması ve satış gücü yönetimine daha fazla odaklanması gerekir.   SATIŞ AKADEMİSİ EĞİTİMLER İ  1.   Takım Çalışması Nedir? Ne Değildir? 👉Ortak bir hedefe ulaşmak için çalışanların bir arada çalışması gerektiği, kendi yetenek ve bilgi birikimlerini birleştirerek, ekipteki diğer kişilerle işbirliği yapmasını sağlar. Etkin bir iletişim, rol paylaşımı ve koordinasyon sağlamak. 2.      Yönetici ve Liderlik Sanatı Proaktif Olma Proaktif Yönetici Nasıl Olunur? Z Kuşağı İle Entegrasyon 👉Çalışanların ve organiza...

BAŞARI İÇİN BİRLİK RUHUNU NASIL SAĞLAYABİLİRİZ? 🎯✍

  İçsel Motivasyonu ve içsel özgüveni yüksek liderler birliği oluşturabilir. Biz kültürünün benimsenmesi , biz başaracağız , birlikte yapacağız ifadeleri ile kenetlenme zafer yolculuklarının başlangıç noktasıdır. Öğrenen gelişim yönü kuvvetli organizasyonlar , ulaşılabilir gerçekçi hedefler , uygulanabilir iş planı , etkili şeffaf iletişim , adaletli yönetim , öğreti odaklı geribildirim , özverili ekip çalışması , düşünen çalışanlar 1+1 >2 sinerjisine inanan takımlar birliği oluşturabilir. Birlik ruhu , ekip ruhu , biz kültürü oluşmasında en etkili faktör arif olan , adil olan ve zarif olan bir liderliğin ortaya çıkmasıdır.    Şu unutulmamalıdır. İnsanlar bilgeliğine inandıkları , adaletine güvendikleri ve sevdikleri liderlerle zafer yolculuklarına çıkarlar. Başarı da başarısızlıkta takım liderinin sorumluluğundadır. Takımın başarısızlığında kimse günah keçisi aramamalıdır. İşler kötüye gidiyorsa liderin sorumluluğu o ölçüde artar. Takım liderinin;  ✔Bilgili ve bi...

SÜREKLİ KAZANÇ İÇİN VERİNİN ÖNEMİ?

Bugün içinde bulunduğunuz durum gelecekte kurumları nasıl yaşatacağınıza ilişkin önemli ipuçları veriyor.  🔑Gelecekte kurumların ömürleri üzerinde en fazla etki yaratacak olan şey o kurumun kendisini çevreleyen bilgi kaynaklarına hakim olmasıyla doğrusal bir orantı izleyecektir.   Bilgi kaynakları üzerinde etki sağlayan, bilgiyi kendi içine alıp, anlamlaştıran bilgiyi geliştiren en önemlisi de bilgiyi gelişim aracı olarak kullanan kişiler ve kurumlar gücü eline alıp hayatı etkin ve verimli yaşayacaklardır. Geçmiş uygarlıkları analiz ettiğimizde ham madde kaynaklarını ve geçiş yollarını kontrol altında tutanlar güç ve kudret sahibi olarak diğer uygarlıklara karşı hâkimiyet sağlamışlardır.   🔑Günümüzde arzu ettiğiniz gelecek bilgi kaynaklarının geçiş yollarına hâkimiyetinizle olacaktır.  Kurumlar açısından en azından kendisini çevreleyen bilgi kaynakları üzerinde hâkimiyeti olmadan işletmenin geleceğine ilişkin bir politika oluşturmak imkânsızlaşaca...