Ana içeriğe atla

İŞLETMELERİN İNSAN ODAKLI OLUP OLMADIĞI NASIL ANLAŞILIR ? (ANKET SONUÇLARI YORUMLAMA)

 


Kavramlar düşünce bütünlüğünü yansıtır. Kavramların uygulama alanı yoksa anlamını hızla yitirir.

Sık rastladığımız kavramlardan birisi de insan odaklı olmak. Bir işletmenin yönetim felsefesi ile, iş sonuçlarıyla insan odaklı olup olmadığını anlamak amacıyla  bir anket oluşturdum. Bu anketi oluştururken 3 seçenek üzerinde durdum. İşletmelerin sonuçlarını yaratan çalışan ile bu sonuçlardan etkilenen müşterinin ilişkisini hedef aldım. 

İşletme için insanın iki boyutu var, çalışan olarak İçerdeki insan, müşteri olarak dışarıdaki insan.

Anketteki sorumuz ve alınan cevapların oranı  

1.   Çalışan memnuniyet anketi diyenlerin oranı %39

2.    Turn-over hızı diyenlerin oranı % 46

3.    Müşteri memnuniyet anketi diyenlerin oranı %15

Her seçeneği tek tek ele alalım

Çalışan memnuniyet anketine yeterli özen gösterilmemektedir. İnsanlar sonuç görmek ister sonucu etkilemeyecek çalışmalar ise iş ortamına ve yönetime karşı güvensizlik yaratıyor. Yönetime güven olmayınca; çalışanlar değişime, dönüşüme ve gelişime destek vermezler. Güven sağlamak için yapılan çalışmaların sonuçlarının açıkça görünür olması gerekir. Çalışan memnuniyeti anketi sonuçları bir işletmenin insan odaklı olup olmadığı açısından çok önemlidir, güvensiz ortamda yapıldığında ise objektif sonuçlar vermez.

Turn-over hızı bir sonuç göstergesidir. Vizyonunu kaybetmiş, içeride çalışanını ve dışarıda müşterilerini tatmin etmeyen işletmeler kan kaybeder, çalışan ve müşteri sadakati oluşturamaz. Kayıpların en iyi ölçülme yöntemi Turn-over hızıdır. İşletme yönetiminin, işe giriş ve çıkış hızına dikkat etmesi gerekir. Bir çalışanın çalışma süresi içinde, kullanılan kaynaklarla, üretilen sonuçların etkinliği açık ortamda, karşılıklı güven içerisinde değerlendirildiğinde katkıya dönüşür. Çalışandan etkili sonuç almak yönetim sorumluluğundadır. Yöneticinin başarısı; insan yetiştirmekle,  insanı geliştirmekle ve istenilen sonuçların alınmasıyla ölçülmelidir. Turn-over hızının yüksekliği yönetim başarısızlığını gösterir.

Müşteri memnuniyet anketine hem çalışanlar hem de müşteriler tarafından yeterli özen gösterilmemektedir. Öncelikle müşterilere anketten elde edilecek sonuçların karşılıklı çıkarlar açısından nasıl aksiyona dönüşeceğinin kanıtlanması gerekir. Müşteri memnuniyeti anketi sonuçlarının işletme içerisinde dikkatlice değerlendirilmesi alınan aksiyonların müşterilere yansıtılması gerekir. Bu amaç gözetilmeden yapılan müşteri memnuniyeti anket sonuçlarının içeriye ve dışarıya katkısı olmamaktadır.

Bana göre işletme açısından insan odaklılığın iki boyutu var, içerideki insan çalışan, dışarıdaki insan müşteriler. İnsan odaklı bir işletme olmayı amaçlayanlar insanı tüm boyutlarıyla, özenle ele almalılar.....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SATIŞ AKADEMİSİ EĞİTİMLERİ

  Günümüz rekabet şartlarında varlıklarını devam ettirmeye çalışan işletmeler için müşterileri ile iyi ilişkiler kurmaları ve müşterilerinde sürdürülebilir satışı gerçekleştirmeleri oldukça önemlidir. Müşteriler ile kurulacak gelişim yönlü ilişkiler iş performansını belirleyen bir unsur olarak görülmekte ve bu bağlamda; satış gücü yönetimi ve satıcı kritik önem taşımaktadır. Diğer bir ifadeyle işletmelerin satış gücünün önemli bir güç olarak algılaması ve satış gücü yönetimine daha fazla odaklanması gerekir.   SATIŞ AKADEMİSİ EĞİTİMLER İ  1.   Takım Çalışması Nedir? Ne Değildir? 👉Ortak bir hedefe ulaşmak için çalışanların bir arada çalışması gerektiği, kendi yetenek ve bilgi birikimlerini birleştirerek, ekipteki diğer kişilerle işbirliği yapmasını sağlar. Etkin bir iletişim, rol paylaşımı ve koordinasyon sağlamak. 2.      Yönetici ve Liderlik Sanatı Proaktif Olma Proaktif Yönetici Nasıl Olunur? Z Kuşağı İle Entegrasyon 👉Çalışanların ve organiza...

BAŞARI İÇİN BİRLİK RUHUNU NASIL SAĞLAYABİLİRİZ? 🎯✍

  İçsel Motivasyonu ve içsel özgüveni yüksek liderler birliği oluşturabilir. Biz kültürünün benimsenmesi , biz başaracağız , birlikte yapacağız ifadeleri ile kenetlenme zafer yolculuklarının başlangıç noktasıdır. Öğrenen gelişim yönü kuvvetli organizasyonlar , ulaşılabilir gerçekçi hedefler , uygulanabilir iş planı , etkili şeffaf iletişim , adaletli yönetim , öğreti odaklı geribildirim , özverili ekip çalışması , düşünen çalışanlar 1+1 >2 sinerjisine inanan takımlar birliği oluşturabilir. Birlik ruhu , ekip ruhu , biz kültürü oluşmasında en etkili faktör arif olan , adil olan ve zarif olan bir liderliğin ortaya çıkmasıdır.    Şu unutulmamalıdır. İnsanlar bilgeliğine inandıkları , adaletine güvendikleri ve sevdikleri liderlerle zafer yolculuklarına çıkarlar. Başarı da başarısızlıkta takım liderinin sorumluluğundadır. Takımın başarısızlığında kimse günah keçisi aramamalıdır. İşler kötüye gidiyorsa liderin sorumluluğu o ölçüde artar. Takım liderinin;  ✔Bilgili ve bi...

SÜREKLİ KAZANÇ İÇİN VERİNİN ÖNEMİ?

Bugün içinde bulunduğunuz durum gelecekte kurumları nasıl yaşatacağınıza ilişkin önemli ipuçları veriyor.  🔑Gelecekte kurumların ömürleri üzerinde en fazla etki yaratacak olan şey o kurumun kendisini çevreleyen bilgi kaynaklarına hakim olmasıyla doğrusal bir orantı izleyecektir.   Bilgi kaynakları üzerinde etki sağlayan, bilgiyi kendi içine alıp, anlamlaştıran bilgiyi geliştiren en önemlisi de bilgiyi gelişim aracı olarak kullanan kişiler ve kurumlar gücü eline alıp hayatı etkin ve verimli yaşayacaklardır. Geçmiş uygarlıkları analiz ettiğimizde ham madde kaynaklarını ve geçiş yollarını kontrol altında tutanlar güç ve kudret sahibi olarak diğer uygarlıklara karşı hâkimiyet sağlamışlardır.   🔑Günümüzde arzu ettiğiniz gelecek bilgi kaynaklarının geçiş yollarına hâkimiyetinizle olacaktır.  Kurumlar açısından en azından kendisini çevreleyen bilgi kaynakları üzerinde hâkimiyeti olmadan işletmenin geleceğine ilişkin bir politika oluşturmak imkânsızlaşaca...