Kavramlar düşünce bütünlüğünü yansıtır. Kavramların uygulama alanı yoksa anlamını hızla yitirir.
Sık rastladığımız kavramlardan birisi de insan odaklı olmak. Bir işletmenin yönetim felsefesi ile, iş sonuçlarıyla insan odaklı olup olmadığını anlamak amacıyla bir anket oluşturdum. Bu anketi oluştururken 3 seçenek üzerinde durdum. İşletmelerin sonuçlarını yaratan çalışan ile bu sonuçlardan etkilenen müşterinin ilişkisini hedef aldım.
İşletme için insanın iki boyutu var, çalışan olarak İçerdeki insan, müşteri olarak dışarıdaki insan.
Anketteki sorumuz ve alınan cevapların oranı
1. Çalışan memnuniyet anketi diyenlerin oranı %39
2. Turn-over hızı diyenlerin oranı % 46
3. Müşteri memnuniyet anketi diyenlerin oranı %15
Her seçeneği tek tek ele alalım
Çalışan memnuniyet anketine yeterli özen gösterilmemektedir. İnsanlar sonuç görmek ister sonucu etkilemeyecek çalışmalar ise iş ortamına ve yönetime karşı güvensizlik yaratıyor. Yönetime güven olmayınca; çalışanlar değişime, dönüşüme ve gelişime destek vermezler. Güven sağlamak için yapılan çalışmaların sonuçlarının açıkça görünür olması gerekir. Çalışan memnuniyeti anketi sonuçları bir işletmenin insan odaklı olup olmadığı açısından çok önemlidir, güvensiz ortamda yapıldığında ise objektif sonuçlar vermez.
Turn-over hızı bir sonuç göstergesidir. Vizyonunu kaybetmiş, içeride çalışanını ve dışarıda müşterilerini tatmin etmeyen işletmeler kan kaybeder, çalışan ve müşteri sadakati oluşturamaz. Kayıpların en iyi ölçülme yöntemi Turn-over hızıdır. İşletme yönetiminin, işe giriş ve çıkış hızına dikkat etmesi gerekir. Bir çalışanın çalışma süresi içinde, kullanılan kaynaklarla, üretilen sonuçların etkinliği açık ortamda, karşılıklı güven içerisinde değerlendirildiğinde katkıya dönüşür. Çalışandan etkili sonuç almak yönetim sorumluluğundadır. Yöneticinin başarısı; insan yetiştirmekle, insanı geliştirmekle ve istenilen sonuçların alınmasıyla ölçülmelidir. Turn-over hızının yüksekliği yönetim başarısızlığını gösterir.
Müşteri memnuniyet anketine hem çalışanlar hem de müşteriler tarafından yeterli özen gösterilmemektedir. Öncelikle müşterilere anketten elde edilecek sonuçların karşılıklı çıkarlar açısından nasıl aksiyona dönüşeceğinin kanıtlanması gerekir. Müşteri memnuniyeti anketi sonuçlarının işletme içerisinde dikkatlice değerlendirilmesi alınan aksiyonların müşterilere yansıtılması gerekir. Bu amaç gözetilmeden yapılan müşteri memnuniyeti anket sonuçlarının içeriye ve dışarıya katkısı olmamaktadır.
Bana göre işletme açısından insan odaklılığın iki boyutu var, içerideki insan çalışan, dışarıdaki insan müşteriler. İnsan odaklı bir işletme olmayı amaçlayanlar insanı tüm boyutlarıyla, özenle ele almalılar.....
Yorumlar
Yorum Gönder